::my lair::

Just another WordPress.com weblog

4.2

leave a comment »

Meor terjaga lagi dari tidur dalam keadaan tubuhnya dibasahi peluh. Jantungnya macam tak pandai dah nak bekerja perlahan-lahan. Macam bunyi derapan tapak kaki kuda yang sedang gallop. 

.

“Allah.”

.

Jam 2 pagi. Waktu biasa dia terjaga. 

.

Dia pergi ke ruang tamu. Ben sedang mengemas-ngemaskan notanya, sedia untuk masuk tidur. Dia pandang muka Meor yang sugul.

.

“Nightmare, Meor?”

.

“Macam biasa. Mimpi biasa. Nothing changes.”

.

“Tak nak pergi jumpa psy? Mungkin mereka boleh bantu.”

.

“I have had enough of them. Masalahnya bukan dengan dia orang. Dia orang dah cuba macam-macam. Masalah nya dengan aku. Aku yang tak nak let go kot. Hence the dreams.”

.

Ben meregangkan otot-ototnya yang terasa lesu setelah beberapa jam mentelaah. “Kalau aku beritahu kau yang benda yang jadi tu bukan salah kau, tak akan merubah apa-apa pun kan?”

.

“Kita dah borak pasal ni banyak kali kan Ben. Still, I have the dreams. Dia macam, kau tahu bukan kau yang salah, tapi subconsiously you still blame yourself.”

.

“Jomlah try hypnotism. Aku teringin nak tengok.”

.

“Kau teringin nak tengok apa ada dalam kepala aku kan sebenarnya.”

.

“Ah…you wound me,” Ben pura-pura terluka dengan kata-kata Meor. Dia duduk di sofa di sebelah Meor. “Kau masih ingat?”

.

Soalan Ben itu sangat umum, tapi Meor faham apa yang dia dimaksudkan. “Sama je bro. Apa yang aku mimpikan, itulah yang aku ingat. Yang sebelum-sebelum tu is a blur. Memori time sekolah pun samar-samar. ”

.

“Its a wonder.”

.

“Apa dia?” Meor mengiringkan kepalanya sedikit, memandang Ben dari ekor matanya.

.

“Yelah, dengan memori kabur-kabur, ingat tak ingat benda apa belajar time menengah rendah, kau managed untuk masuk medical school dan lepas jadi doktor kan?”

.

“Ben.”

.

“Yep.”

.

“Yang impaired adalah memori aku. Bukan intelligence aku.”

.

Written by msteja

April 17, 2017 at 9:00 am

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

